Το Ψηφιακό Πρωτάθλημα (ΨΠ) είναι Διαγωνισμός Ψηφιακής Καινοτομίας[1] που στοχεύει στην προώθηση της έννοιας της ψηφιακής καινοτομίας σε μαθητές, φοιτητές, άλλα φυσικά πρόσωπα / ομάδες, νεοφυείς, νεοσύστατες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς και στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών καινοτόμων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που συνάδουν με τις προτεραιότητες της Ψηφιακής Ατζέντας[2] ενώ,παράλληλα, προάγονται και θέματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Το αντικείμενο του Ψηφιακού Πρωταθλήματος διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία των συμμετεχόντων αλλά ως κοινή παράμετρος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη Ψηφιακή Ατζέντα και η ανάπτυξη καινοτόμου μοντέλου ή λειτουργικού πρωτοτύπου ή ψηφιακού προϊόντος ή υπηρεσίας στη βάση της Ψηφιακής Ατζέντας.
Το Ψηφιακό Πρωτάθλημα έχει τρεις κατηγορίες:
Κ1. Μαθητική Επιχειρηματικότητα
Κ2. Φοιτητική Επιχειρηματικότητα
Κ3. Αναπτυξιακή Επιχειρηματικότητα
Ο σκοπός του Ψηφιακού Πρωταθλήματος προβλέπεται να επιτευχθεί με:
- παροχή εξειδικευμένων σεμιναρίων που θα υποστηρίζουν την ανάπτυξη καινοτόμων μοντέλων, πρωτοτύπων, ψηφιακών προϊόντων ή υπηρεσιών (ανάλογα με την κατηγορία συμμετεχόντων), που θα συνάδουν με το θεματολόγιο της Ψηφιακής Ατζέντας, και
- βράβευση των προτάσεων που θα διακριθούν σε κάθε κατηγορία.
[1] Για τον ορισμό του όρου Καινοτομία παραπέμπουμε στο https://ec.europa.eu/growth/industry/innovation_en και θεωρούμε ως Ψηφιακή Καινοτομία την Καινοτομία που χρησιμοποιεί Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
[2] Για τα θέματα της Ψηφιακής Ατζέντας μπορείτε να ενημερωθείτε: http://eige.europa.eu/resources/digital_agenda_en.pdf